Dom sista drömmarna,

Om 5 dagar är jag fyller jag år, hela 19 år av mitt liv har passerat och det är dags att bli vuxen snart.
Jag är inte redo att bli vuxen, hur märker man ens att man blir vuxen?

Ikväll hade jag velat vara 6 år och övernatta hos min mormor och morfar.
Jag hade legat på en madrass i deras sovrum på golvet och somnat till morfars snarkningar och av den speciella doften av mormors lakan.
Den doften är speciell och den doftar underbart.
Öppnar man skåpet där alla sängkläder är luktar det rent och helt ljuvligt.
Jag hade vaknat av att mormor tassat nerför trappan i ett försök av att inte väcka oss barn, dock fungerar det inte.
Till ljudet av att frukosten dukas fram ligger vi ändå kvar en stund för att sedan komma ner till ett bord fullt av hemmbakt bröd, kaffekoppar och olika frukost tillbehör.
Jag eller min lillebror hade följt med morfar ut för att släppa ut hästarna, och sedan hade dagen passerat med lek i snön, mata djuren, mocka, mormors underbara mat och sparkåkning nerför lian.
Åh, jag vill vara liten igen.

Inga bekymmer, inga måsten mer än att ha på sig så mycket kläder att man inte frös när man gick ut.

pärlan,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0