Give me that slow knowing smile,

Måndag, 23:56.
"Kan du ta med min tröja imorgon?"

Ska jag ta med alla dina kläder svarar jag,
nej.

Jag visste att jag inte skulle klara det, inte en gång till.
Alla saker i en påse, inte en gång till.
Jag lyckades somna tillsammans med några salta droppar.

Tisdag, 06:45.
Knyter skorna, andas.
Hämtar den gröna tröjjan, begraver mitt ansikte i det mjuka tyget.
Den doftar ingenting, inte dig.
Du har aldrig haft den på dig, och jag saknar din lukt.
Jag saknar din kropp.

Tisdag, 12:25.
Oro, rädsla, andas.
Kemilektion och körlektion.
Jag kanske får andas in din doft igen,
vi kanske kan förenas i en omfamning under gråa moln.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0