Du var full och jag var full, i aprilsolen.

Det känns som att den här förälskelsen aldrig kommer gå över.
Hela magen vrider och vänder på sig så fort jag tänker på honom,
och det gör jag ju sisådär en gång i minuten
och var trettionde sekund.

När jag är i samma stad som han bor i söker mina ögon efter den där
ryggen som var så himla vacker den natten i
månljuset.

Varje gång jag fingrar på mobilen försöker jag låta bli att
börja på ett meningslöst meddelande som ska gå till
honom.
Men jag har raderat hans nummer.
Istället har jag skrivit det längst bak i mitt anteckningsblock
med en röd penna.
I fall det skulle bli någon kris eller nödfall.

Men varför skulle jag höra av mig till honom om någon jordbävning drabbade mig?
Han har redan orsakat så att hela min värld har skakats om
och ingenting finns på samma plats
som förut.


Kommentarer
Postat av: Lissie

Vad fint du skriver. Åh.

2011-04-23 @ 22:43:33
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0