Jag har lovat följa dig till landet, det är väl därför du kommit hit.

Jag vågade och jag gick lite på impuls så nu ser jag ut såhär;




Igår hade jag en ledig dag och huset för mig själv på förmiddagen.
Det fina vårvädret gjorde mig på bra humör så med finklänning städade jag huset åt min mor.

På eftermiddagen plockade jag in ved med finklänning och stövlar år morfar.
Jag bestämde i det ögonblicket att, när jag blir stor ska jag ha ett hus på landet och plocka in ved i finklänning och stövlar var och varannan dag.
Det är konstigt men det var nog den finaste och gladaste stunden på dagen, förutom när jag vann i kortspel mot familjen då förstås!

Efter jobbet idag åkte jag till landet igen och åt nybakta bullar och kålpudding.
Herre min jösses vad gott det är!
Efter en sommar på landet vet jag nu hur man gör pannkakor, kött, köttbullar och diverse kakor på mormorsvis, men jag lärde mig aldrig att göra kålpudding. Jag måste be mormor om en lektion i det så jag kan briljera för min framtida man som ska hugga ved åt mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0